به گزارش مشرق به نقل از البرز، سامد (سامانه الکترونيکي ارتباط مردم و دولت) از نيمه آذر ماه سال 1387 با هدف ارتقاء سطح پاسخگويي دستگاههاي اجرايي به مردم، افزايش ميزان رضايتمندي مردم از خدمات عمومي دولت، توسعه و بهبود استانداردهاي ارائه خدمات، ايجاد بستر مناسب براي تعامل آسان مردم و دولت، تسريع در انتقال مشکلات و نظرات مردمي به مراجع مربوطه، پاسخگويي سريع و رسيدگي موثر به تقاضاي مردم و احقاق حقوق آنها، افزايش نظارت مردمي بر نحوه ارائه خدمات دولتي و سياست گذاري بر کاهش عوامل بروز نارضايتي از طريق مستندسازي و طبقه بندي و اولويت بندي مکاتبات واصله دولت آغاز به کار کرد.
به گفته مسئولان نهاد رياست جمهوري قرار بود آحاد ملت در هر استان و حتي هموطنان ايراني مقيم خارج کشور بتوانند از طريق همه ابزارهاي ارتباطي روز دنيا از جمله تلفن (شماره 111 به عنوان سرشاخه ارتباطي)، نمابر، پيام کوتاه (SMS) و پست الکترونيک و در صورت فقدان اين ابزارها، از طريق مکاتبه يا مراجعه به مراکز سامد با اين سامانه ارتباط برقرار و مطالبات خود را پيگيري کنند.
پس از از دسترس خارج شدن وب سايت شخصي محمود احمدي نژاد و نيز سايت کابينه هفتاد ميليوني که با سرو صداي زيادي راه اندازي شده بود اينک سايت خدمات مشهور به "سامد" نيز از کار افتاده است.